Mijn tuin in MAART & APRIL

De tuin in maart

























Geleidelijk knip ik de dorre stengels en versnipper ze over de grond. Dat strooisellaagje beschermt goed tegen onkruid, remt uitdrogen van de grond en verrijkt de samenstelling van de bovenlaag. In maart herstel het gazonnetje. Nu de voorjaarsbollen zich vertonen kan ik ook noteren waar ik in het najaar nieuwe bollen wil bijplanten .
Mijn favoriete bollen :
  • narcissen ‘February Gold’ en ‘Tête a Tête’ (maart)
  • roomwitte meerbloemige narcis ‘Thalia’ (april)
  • de blauwe hyacinten, die eerst binnen op tafel hebben gestaan en nog jaren lang in de tuin bloemen geven

Tot april verplant en scheur ik de vaste planten. Ik verkneukel me nu ook met het inplanten van nieuwe soorten, die ik haal bij voorkeur haal bij echter kwekers, zoals De Hessenhof. Het voorjaar is begonnen!

Geen opmerkingen: